Frustrationsutbrott

Idag hade jag tvättid 13-16.

Jag vet inte om det är något fel på vår tvättstuga (maskinerna och torkrummet) eller om jag bara fortfarande inte har lärt mig hur fan man gör och planerar för att det ska vara smidigt och enkelt så att man är färdig kl 17 (man har torkrummet fram till en timme efter tvättiden).

Men nu är kl 22.09 och jag har inte hämtat de torra kläderna. Ironiskt med tanke på mitt förra inlägg där jag bara slängde till med ett exempel. Jag startade första två maskiner kl 13.16. Jag har bara tvättat fem maskiner. Jag är inte klar.

Just nu är jag sur som en citron, extremt trött och förbannad. Förbannad över att jag har förbannat mig själv över att jag alltid tvättar så jävla sent. Så denna gång tog jag en tidig tid för att bli klar tidigt.

Ändå hänger tvättjäveln kvar nu kl 22.12. Ja. Jag är sur. Ologiskt och oförtjänt så klart för det finns ju anledningar till att det blir så här. Men såhär ska det inte behöva vara.

9 timmar. 9 timmar för fem ynkliga maskiner. Ah!

Jag vägrar hämta den nu. Ska hämta den imorgon bitti. Jag tänker bara inte göra det. Jag är trött och gäspar och det svider i mina ögon. Punkt.


Kommentarer
Jess

Åh så befriande att läsa! Jag har ett syskon med ADHD, och detta kunde varit hämtad ur hens vardag. Du är inte ensam!

Här kommer ett bra tvättstugetips:
1. tvätta aldrig mer än 4 maskiner på varje tvättid (för då hinner det oftast inte torka)
2. innan du går till tvättstugan, dela upp tvätten i 4 olika påsar, 2 att tvätta direkt, och 2 att tvätta efter halva tvättstugetiden.
3. dela in tvättiden i delar, räkna ut exakt tid och ställ flera alarm i mobilen. Exempelvis efter halva tvättiden när det är dags att byta tvätt i maskinen, precis innan tvättiden är slut så du hinner hänga på tork, samt precis innan torktiden är slut så du hinner hämta torr tvätt.

Håller tummarna för att det går smidigare nästa gång! /en ny bloggläsare

Svar: Åh vad kul med en ny läsare. Välkommen!
Tack för mycket konkreta tips. Jag har förstått att jag måste bli bättre på att klocka hur lång tid saker tar. Med tvättmaskinen är det enklare för då står det ju på dem när de är klara. Jag glömmer ju lätt bort tiden så jag ska bli bättre på att ställa larm. Tack! :D
Harmoni

2013-05-28 @ 20:03:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0