Jag är så jävla trött på privatiseringen.

 
Jag är inte särskilt insatt i politiska frågor och jag hade inga särskilda åsikter om privatiseringen förrut. Jag tänkte eventuellt till och med att det kan vara en bra sak och jag vill verkligen rösta på att småföretagare ska få bättre villkor än storföretagen för att det idag är så svårt att vara en småföretagare. Jag har dock kommit fram till att jag är helt och hållet emot privatiseringen när det gäller Hälsa och sjukvård, utbildning och medicin. Jag är rent ut sagt förbannad. 
 
Det är old news nu men det gör mig så jävla arg att en förskola som tar hand om små barn ger små barn knäckemackor och vatten till lunch och dessutom kallar sig Hälsans Förskola. När jag läste att Hälsans förskola ger barn dålig mat trodde jag att det handlade om att de inte har pengar och det är förfärligt i sig. Men tydligen är det så att Hälsans förskola HAR pengar men vill TJÄNA pengar och DÄRFÖR ger dålig mat. De vill tjäna stora summor och drar in på barnens MAT!! För att gå i MEGAVINST!
 
Capio psykiatri behandlar sina patienter (läs; mig) som en pinne i systemet och har sönderstressad personal som är så stressade att de inte vågar ge meddelande åt sekreteraren eftersom hen är så stressad att hen skäller ut dem då. De (förmodligen inte alla Capio psykiatri men åtminstone de två jag känner till) har 15-20mins stående lunch. De dubbelbokar patienter ibland för att de vet att vissa avbokar. De stressar så mycket att en klasskamrat som skulle göra sin praktik där blev sjukskriven efter EN VECKA och måste gå kursen nästa år istället.. och nu läser jag att de gått i vinst med 221 miljoner kr efter en omsättning på 2,4 miljarder kronor. Bra för alla VD:s, dåligt för personalen, dåligt för patienterna.
 
För att inte tala om hur fruktansvärt irriterande det är när en går in på ett apoteket för att hämta ut medicin och DE INTE  HAR DEN INNE för att de istället har fyllt upp sina jävla hyllor med smink, nagellack, ansiktskrämer, smycken och annat utseendefixerat skit istället för MEDICIN!!
 
Nä..
Jag var eventuellt för privatiseringen men nu är jag så jävla fruktansvärt mycket emot. Människor kan inte hantera privatiseringen. Människor är giriga. Privatiseringen har inte lett till bättre vård. Det har lett till sämre vård, stressad personal och ökade klyftor gällande lönefrågan mellan kön..
 
 
Obs. Det sista har jag absolut ingen som helst fakta på men jag tror att det är en kvalificerad gissning som är sann.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0