Långa dagar

fuuuuuuck. trodde att det var givet att jag skulle somna. snabbt. har haft en lång dag och är alldeles alldeles slut. men somnar inte. huuur är det möjligt? jag är ju så jävla trööött. jävla ångest, oro och grubbleri..

suck.

måste skaffa mig koll imorgon. tror att jag oroar mig över att jag vet att det är minst 3 artiklar jag ska "ha koll på" inför x-jobbet som jag inte har koll på. jag är inte säker på vilka artiklar det är och om jag har dem. måste kolla upp det imorgon. så att jag har koll på vilka de är bara. tror detta dämpar ångesten.

imorgon ska jag
- testa på Tens
- träna
- plugga inför grupparbetet (skulle gjort idag men hade ingen ork när jag väl hade tid vid nio)
- ha möte med bihandledaren inför x-jobbet och lära mig ett skattningsinstrument
- ha grupparbete
- tvätta medan jag också; pluggar inför torsdagens seminarium
- skriver packlista
- städar åtminstone ett av rummet (tror köket är mest i kris)
- skaffar mig koll (aka tar reda på vilka artiklar jag ska läsa under jul"lovet")
- duscha

somna i tid vill jag också skriva med på listan men den funkar aldrig när jag bestämmer mig för det.

jag är inte benhård med att jag ska hinna alla punkter för att bli nöjd med dagen men tror att jag kommer fixa de flesta av de. med konsekvensen att vara helt slut på kvällen men det är nice-slut.

Som idag.
- Tid hos skötaren som sköter min medicinering nere på stan
- handla på apoteket
- möta upp min man på min arbetsplats och hämta en bokhylla de tänkt slänga
- balansera hem den på cykeln i en 40mins promenad
- möbler om lite bland böcker
- äta lunch
- cykla till skolan och ha möte med handledaren, bihandledaren och två andra grupper
- hem och äta mellanmål
- promenera en timme till Tornby
- shoppa på outlet, köpa sista julklappen på Elgiganten, äta riktigt god Pepper Jack junior, få miniutbrott på min man utanför biltema och sen promenera hem
- vara för slut i huvudet för att orka plugga och istället se två avsnitt Paradise hotell
- försöka sova och sen blogga fem timmar senare

ah. trött.
nu tror jag att jag eventuellt kan somna. wish me luck.
godnatt.



Kommentarer
S

Läste ett riktigt bra tips på Tyras blogg. Skriv en lista på allt "negativt" du går och har i tankarna. Så får du det på papper och ut från hjärnan. Du kan ju markera sånt som du har makt att förändra och sånt som inte går att göra något åt just nu eller alls. Typ lite som detta inlägget gjort för dig om du nu kunde sova efteråt.

Sova är tex spontant tänkt viktigare än den där bokhyllan. Men den ägnade du stor tid på. Du kan ta kontroll över vad du gör och inte gör.

2013-12-18 @ 07:19:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0