Lista - 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? 
Åkte till mitt hemland och registrerade giftemål.

 

Genomdrev du någon stor förändring? 
Jag började tro på mig själv. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja. En nära vän och en klasskamrat. Superkul. Nästa år kommer det minst två till i min vänskapskrets. 

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 
Det här med datum är inte det lättaste. Jag glömmer datum. Annars hade jag nog svarat det där datumet vårt äktenskap registrerades i mitt hemland..

 

Dog någon som stod dig nära?
Nej. Tack och lov.

 

Vilka länder besökte du? 
Mitt hemland. Tyskland. Holland. Danmark.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Mitt omdömessamtal med min handledare vid praktikens slut. Jag fick ett jättebra omdöme och en "Jag tror att du kommer att bli en jättebra psykolog"-kommentar. Av en handledare som jag ser upp till. Det kändes riktigt bra. 

 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? 
Ett inre lugn och ett välstädat hem. Ett bankkonto med pengar på alla dagar i månaden. 

 

Vad önskar du att du gjort mer? 
- Tro på mig själv. Det har varit en underbar upplevelse att tro på mig själv.

- Resa. Alltid resa mer. 

- Läst mer böcker!

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

- Försovit mig.

- Skjutit upp skoluppgifter.

- Oroa och grubbla. 

 

Favoritprogram på TV?

Jag tittar aldrig någonsin på tv förutom när det är Paradise Hotel och Big Brother. Big brother för att det alltid varit en favorit och Paradise Hotel för att jag och min A såg en säsong när vi dejtade så nu är det nostalgi och "vår grej". Eftersom Paradise Hotel går just nu får jag svara att det är det som är mitt "Favoritprogram på TV". 

 

Bästa boken du läste i år? 

Hmm, väldigt svår fråga. Har inte ens läst så många. Jag gillar böcker som väcker känslor och ännu bättre om de får mig att gråta eller skratta från hjärtat. Jag svarar Godnatt, finaste av Dorothy Koomson

 

Största musikaliska upptäckten? 

Panda da Panda. Upptäckte, lyssnade sönder, gick på en konsert, slutade lyssna. Det var en kort och intensiv period. Jag blev lite kär. Älskar hur han uttalar sina r och kunde börja le bara jag tänkte på hur han uttalar "tror". Lite sådär Björn Ranelid-skåska. "Jag tror". Awww. Så fin. Älskar hur "tokig" han är. Han har massa skumma tatueringar för att han och hans kompis hade en tatueringsmaskin ett tag och tatuerade varandra och sig själva för skoj skull. Han har ett album som heter Flaoua Paoua för att han en gång skrek "mother fucka" på scen och hans flickvän trodde att han skrev Flower Power och då döpte han albumet till det. Han uppträder alltid med bar överkropp och inlevelse och har har en alldeles egen dansstil. Fantastisk musik dessutom. 

 

Vad var din största framgång på jobbet 2013?

Jag vågade mig på att testa ett serveringsjobb och serverade på en examenmiddag för 500 pers. Det var hemskt och gick inte bra men jag ser det som en framgång att jag vågade. På praktiken höll jag en föresläsning för arbetsterapeutsstudenter bara för att "öva att prata inför folk". Det gick väldigt bra (okej, publiken var bara två personer) och jag lärde mig mycket om ämnet jag föreläste om. Framgång för mig. 

 

Din största framgång på det privata planet? 

Det får vara det här med att tro på mig själv igen. Upprepning, jag vet, men så jävla awesome är det att det får upprepas.  

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Jag tror gladare. Jag tror att jag är gladare för varje år. 

 

Vad spenderade du mest pengar på? 

Vi har betalt vår bröllopsresa. Vi åker inte förrän februari 2014 men jag måste ändå svara att det är den vi spenderat mest på.

 

Något du önskade dig och fick? 

Ett armband från Thomas Sabo så att jag kan använda mina berlocker som jag har på en fotlänk jag fått av min fina goda vän S oftare än bara på somrar. 

 

Något du önskade dig och inte fick? 

En kashmirhalsduk. Och femhundra saker till :P. Haha.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? 
Åt mat, drack vin och såg på film med min man. 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
God sömn varje (eller åtminstone nästan varje) natt. 

 

De bästa nya människorna du träffade? 
Min handledare - hon blev min förebid. 

Sen har jag nog inte träffat några nya människor. Eller? Nej. Jo kanske om min väns bebis räknas som en ny människa. Då väljer jag henne med :). 

 

Mest stolt över? 
Min insats på praktiken. Den kunskap som det visade sig att jag hade. Jag är så jävla stolt över mig själv. Att jag lyckades så väl på praktiken, att jag skrev så bra utlåtande, att jag var uppmärksam, empatisk och tog det på så stort allvar som jag gjorde. Jag är stolt över mig själv. 

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Förhoppningsvis bli ännu bättre på att sova och ännu bättre på att komma i tid och ännu bättre på att lyssna på min kropp i tid (d.v.s. innan jag får magkatarr av stress och oro). 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0