Suck

Helt ärligt. 
 
I några dagar har jag haft väldigt mycket att göra och här om dagen när det kändes som om jag hade saker planerat varje dag och jag insåg att jag har noll tid för spontanitet fick jag lite panik. Men både igår och idag har jag varit ledig från jobb, skola och plugg på eftermiddagen. Jag har inte gjort någonting och jag har inte orkar göra någonting. Jag har kommit hem och suttit i soffan och stirrat rakt fram. Min energinivå har varit på noll och jag har inte känt för att göra någonting alls. Jag har rest mig upp flera ggr idag i syfte att börja städa men varje gång jag nästan börjar inser jag att jag inte orkar och så lägger jag mig i soffan igen.
 
Kanske kan man tolka detta som att jag verkligen behöver vila. Kanske kan man tolka det som att inaktivitet föder inaktivitet och att jag inte orkar göra någonting för att jag inte gör någonting. 
 
Jag är bara sur, less och irriterad hela dagarna. Orkelös och utan energi. Känner att då kan jag lika bra jobba. Då är jag åtminstone igång, träffar folk och tjänar pengar. Tur är väl det, att jag känner att jag lika väl kan jobba. Såg nämligen att jag jobbar varje kväll nästan vecka förutom på torsdagen. Oh. Jag längtar tillbaka till jobb. 
 
Jag längtar också till 20 december då det är jullov. Det är väldigt mycket saker som stressar mig just nu och jag har en flyktkänsla i mig. Jag känner "jag vill bara härifrån" typ. Den 20 dec har jag städat, packar och är på väg härifrån. Till svärfamiljen. För att fira jul. Alltså för att chilla i julmys. Åh. Underbart.
 
Nä. Nu borde jag sova. Har en lång dag imorgon.
 
Jag hoppas på att kunna somna snabbt, kunna vakna i tid och framför allt att jag inte är lika sur och omotiverad till allt imorgon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0