Bortrest

Jag är bortrest och bloggen drabbas. Jag har egentligen saker att skriva men när jag väl är hemma och kan blogga är jag för trött för det. Nu skriver jag lite snabbt från Ipaden, men vill hellre skriva från datorn med ett ordentligt tangentbord. Tyvärr orkar jag knappat ta fram datorn. Den tar väldigt lång tid på sig att starta och blir extremt varm. 
 
Oavsett. Jag är i mitt hemland i Mellanöstern. Det ser inte alls ut som jag minns det från när jag var här för fem år sedan. Landet har utvecklats och blivit mycket större känns det som. Det är nya byggnader och de fortsätter bygga här för fullt. När jag var här sist fanns det typ ett enda köpcenter med tråkiga mellanöster-butiker och en väldans massa varma svettiga marknader. Bazarer. Marknaderna är visserligen kvar. Men nu finns det också väldigt många stora köpcenter, med riktiga toaletter (till skillnad från ett hål i marken med flugor flygandes omkring... typ. Jag överdriver lite men det ingår) med butiker som Mango och DKNY. Inte för att jag är överförtjust i konsumentsamhället (idéen) men jag är absolut en sucker för det och plötsligt finns det massor av fina kläder att köpa. Dessutom är det AC så man kan titta på saker i lugn och ro.
 
Det finns också parker. I mängder. Parker där man kan sitta och chilla. Med cafeterior, restauranger, kiosker, toaletter, småsjöar, vattenshowe, linbana som åker genom tre av stadens parker o.s.v. Vad som är ännu sjukare och som gör mig extremt glad det att det numera finna vattenparker med vattenrutchbanor och sånt, som är tillgängliga för BÅDE män och kvinnor samtidigt. Wooohoooo. Annars har det funnits ett fåtal badställen innan som antingen bara är öppna för män eller som är öppna för män sex dagar i veckan och en dag för kvinnor. Nu finna det även för ALLA. Så att jag och min man brorson bror kan gå dit tillsammans. Det går framåt. Jag är stolt. 
 
Nu ska jag snart däcka. Har huvudvärk. Förmodligen på grund av värmen. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0