Prata i sömne

Här om natten pratade jag i sömnen. Det var en jätterolig upplevelse. Tydligen har jag gjort det förrut men denna gången minns jag det.
 
Jag minns att jag drömmer om att jag och min man är ute och går och pratar. Och jag citerar något från Ebba & Didrik som jag varken har sett eller tänk på, på många många år. I drömmen frågar jag "vad är det pappan säger efter det" och syftar på citatet jag just sagt. Och A svarar det som pappan i serien svarar och sen avslutar med ett skratt som Ebba ger ifrån sig. 
 
I verkligheten börjar jag skratta. I sömne. Så jag skrattar glatt och ganska högt. A vaknar av det och frågar om jag är glad. Jag börjar svamla om Ebba och Didrik-citat och han "hmm"ar. Det roliga är att jag i slutet på "förklaringsmumlandet" tänker "Oh, är det så här A känner när han pratar i sömne" och sen somnar jag om väldigt väldigt snabbt (om jag ens  hann vakna till egentligen).
 
På morgonen frågar A om jag minns att jag pratade i sömne och först då kommer jag på det. När jag förklarar vad det var jag hade drömt, för han förstod ju inte mitt mumlande, så undrade han mest vad fan Ebba och Didrik är.
 
Är jag den enda som minns serien?
 


Kommentarer
S

Hahaha :)

2013-06-04 @ 04:27:36
Marie

Ohh nostalgi,. Ebba & Didrik minns jag =D

2013-06-04 @ 15:39:58
URL: http://myflowergirl.blogg.se
julia

Det minns jag, haha <3

2013-06-05 @ 19:42:41
URL: http://photoojuliaa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0