Städa städa varje fredag och så varje jul..

Jag har sommarlov nu. Jag ligger efter med en enda skoluppgifter (eller ja, typ en tenta men ändå inte) som ska in senast slutet på augusti. Jag hade egentligen velat skriva den nu i dagarna så att jag kan ha hela sommarlovet fritt från den uppgiften, men nu känner jag att jag är för omotiverad till att fixa den då den får vänta. Och jag tar sommarlov nu. 
 
Ah! Underbara sommarlov!
 
Så hur inviger jag den? Jo genom att röja! Idag har jag tagit ner halva förrådet. Imorgon lägger jag upp bilder på en tv-bänk, vägghyllor och ett soffbord för att bli av med skit. Lite DVD-filmer, tavlor, smått och gott och skit ska jag också lägga upp. En påse med gamla skor, kläder och köksgrejer som jag inte vill ha kvar ska skänkas bort. Åh, vilken fröjd. Jag längtar! Det är saker överallt just nu. Överallt.
 
Just nu betyder "överallt" verkligen ÖVERALLT. Som i mitt på golvet, i alla hörn, bakom dörrar, framför garderobsdörrar och ÖVERALLT.
 
I vanliga fall betyder "överallt" i alla utymmen = inga tomma uttrymmen. Alltså i alla skåp, alla garderober, alla fack, alla bokhyllsplan.. överallt. 
 
Båda gör mig väldigt stressad. Jag vill bli av med saker. Inte så att jag önskar mig en brand så att jag kan börja om, absolut inte.. men allt överflöd. Jag har tre bröllopsklänningar (det är bara en jag vill ha kvar), fem osthyvlar (två av dem är totalt värdelösa), fyra soppslevar (hur ofta gör vi soppa egentligen), sju träslevar (varför?), fem smörknivar (och vi använder vanlig kniv till smöret), tre set dl-mått (?!), sju tomma krukor (inga blommor), fem vasar, en extra dubbelsäng OCH två madrasser (så ofta får jag inte gäster), tre stora tavlor, o.s.v. som bara ligger och skräpar. 
 
Sortering. Har börjat idag. Fortsätter imorgon. Åh vilken fröjd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0