8 punkter

1. Varför har jag väntat så här länge med att skaffa mig en regnjacka?
  • Regnjacka, regnbyxor is the shit! 
  • Särskilt i Östgötland där det ofta regnar mycket
2. Woohoo! Har rengjort ugnen. First time ever. Jag är nöjd, den ser ut som ny :). Hur ofta bör man göra sånt? Räcker en gång per halvår?
 
3. Inser hur kul det hade låtit om jag hade stavat fel på ugnen och skrivit ungen på nummer 2. 
 
4. Känns märkligt att det kostade 300:- att träffa en läkare när övriga yrkeskategorier kostar en hundring på samma ställe..En gång träffade jag en arbetsterapeut i 90 min för 100:-, en gång träffade jag en läkare i 40 min. 300:- och en gång träffade jag en skötare i 16 min. 100:-
 
5. Att det kostar en avgift motsätter jag inte. Förstår bara inte varför ett möte som tar mer än dubbelt så lång tid kostar en tredje del mindre i pengar? Vem är det som tycker att läkarna är mer värda än arbetsterapeuter? Vad ger det för signaler när man arbetar i team där alla "ska" ha lika mycket att säga till om?
 
6. Nu var det länge sen jag åt sushi. Dags igen tycker jag!
 
7. Jag pratade i telefon med min kusin och plötsligt försvann hon. Så då skrev jag på facebook: "wut wut in the butt?" som en fråga på vad som hände och hen svarade "batteri smatteri". Ingen fundering men jag tyckte det var skitkul :). 
 
8. Appropå regnkläder. Har ni hört talas om Rain Room? Det är ett rum där det regnar jättemycket, förutom precis där man går. Så man går alltså i ett rum där det regnar precis överallt runt en. Verkar så himla coolt! Jag vill dit! Och dansa omkring.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0