Resesugen

Jag är så jävla resesugen. Jag vill åka bort och chilla och njuta en långweekend. Jag ska visserligen åka till hemlandet om någon vecka men det är inte en sån resa jag längtar efter. Jag längtar efter en resa likt den jag ska åka i mitten på augusti. Då ska jag åka med mina mycket nära och fina vän S till Amsterdam och njuuuuta. Jag längtar dit så jävla mycket. Jag vill att det ska vara augusti nu! Eller nej det vill jag inte för jag ser fram emot hela sommaren också, så vill inte riktigt hoppa över den. Men ser jävligt mycket fram emot Amsterdam i alla fall. 
 
Fina vackra Amsterdam med min fina vackra vän ♥
 
Jag skulle vilja resa iväg med min man. Vi gifte oss i december lite hastigt och hann inte planera in någon bröllopsresa, vi tänkte att vi tar det som det kommer. Då blev alla tänkbara resor extremt dyra (Jamaica, Mexico, Bali) och så tänkte vi att vi åker till sommaren. Men Jamaica och Mexico är bättre på vintern så därför funkar inte det. Och sen visade det sig att den kurs vi läser (vi går i samma klass) i vinter är mest olämplig att resa bort i på hela programmet! Vi hade en tanke om att åka till Hawaii i sommar (där vädret är bra åter om) men då ska vi vara borta två veckor och då vi redan är borta 3 veckor av sommarens åtta i mitt hemland vill mannen spendera resten av sommaren med att "vila" i Sverige. Jag menar på att man kan "vila" på Hawaii boendes på ett fyra-fem stjärnigt hotell med all-inclusive. Han säger att han blir trött av resor/att resa runt.. 
 
Inte helt fel att vila på denna ön
 
Men en tors-sönd-weedend kanske jag lyckas övertala honom till.
Har ni förslag på var? Funderar på Frankrike. 


Kommentarer
Sara Ekman

Åååh älskar att resa!!! :) Jag var på Hawaii 2011 och det var vackraste platserna jag någonsin besökt, vi funderar på att åka tillbaka nästa sommar!! :)

2013-06-04 @ 15:23:05
URL: http://aamaziing.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0