Grannstaden

Jag har bott i samma stad i fyra år nu och jag ogillar den starkt.Jag hatar inte den längre som jag gjorde för ett år sen, jag kan se en massa fördelar med den också.
 
Nu har jag i och med min praktik upptäckt grannstaden och herrejävlar vad jag är positivt överraskad. Det är ju en fantastisk stad! Det är fint och ganska stort och de har en enorm shoppingmöjlighet. De har alla möjliga butiker som man vill handla i och som jag har saknat att bara gå runt i. Allt från stora kedjor till småbutiker med massa fint i.
 
I veckan har jag gått runt och bara gått runt bland massa butiker efter praktiken. In och ut ur butiker, gått runt och tittat och funderat och känt och klämt och köpt en del saker. Inte mycket. Jag är eftertänksam nu för tiden, jämför priser och sånt.Jag är glad över min upptäckt och undrar hur jag lyckats missa detta så hårt. I alla dessa år har jag hatat staden jag i bor (bland annat) på grund av det värdelösa utbudet vad gäller affärer. Vilka dessutom har värdelösa öppettider.
 
Det är inte butikernas fel. Många bra butiker har funnit under tiden jag studerat men har försvunnit på grund av att ingen handlar. Stadsborna här är sämst på att shoppa och gå på konserter. Föreställningar som är slutsålda i andra städer säljer knappt till hälften här. Tråkigt men sant. Sen kan man spekulera kring vad det beror på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0