Kvällsvamel

Jag har lyckats göra det igen. Planerat in så pass mycket att det inte finns någon tid för spontanitet eller vila. Jo, lite tid för vila finns det nog men den tiden måste jag lägga på städning, tvätt och plugga in det jag inte lyckas få in på föreläsningar/labbar. Tack och lov för jag ta del av min väns anteckningar som är väldigt pedagogiska och bra. Men om jag måste lägga mina tomma tider på tvätt, städning och plugg så är det ju inte vila-tid.

Å andra sidan känns det inte som att jag har planerat för mycket. Visserligen vill jag ha tid för att vara spontan men jag gillar också att ha mycket att göra och att veta vad jag ska göra. Borde bli bättre på att hitta en balans men samtidigt känns det som att jag gör det. Jag blandar jobb med nöje och måsten med sånt som är kul. Jag jobbar fastän jag borde plugga men jobbet ger mig energi och plugg kan jag ändå inte göra hela dagar.

Är det helt för jobbigt så är det ändå bara tre veckor kvar innan julledighet. På söndag har jag dessutom planerat in en mysig spadag med min man. Bad och bastu i tre timmar och sen Afternoontea med scones och snittar. Ska.bli.så.jäkla.najs. På kvällen ska vi glöggmysa och tända adventsljus. Underbart. Ska aktivt försöka att inte stressa och oroa mig för något då. Planen är att skriva ner alla ämnen och tankar som dyker upp som passar i "oro-kategorin" och sen släppa det tillfälligt. Som en lista på saker jag får oroa mig för vid ett annat tillfälle.

Nä. Nu ska jag sova. Det är viktigt att göra vid fullspäckade perioder.


Kommentarer
S

Vilken bra ide med listan. Jag ska också göra så. Eller kanske en lista med saker jag oroar mig för som jag ändå inte har kontroll över.

2013-11-30 @ 08:52:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0