Huvudvärk

Jag har haft huvudvärk varje dag de senaste fyra dagarna. Även om det är irriterande och jobbigt så föredrar jag detta framför den där extrema tröttheten jag kände förra veckan. Den var hemsk.

Jag har spänningshuvudvärk som bara går över med migräntabletter som är antingen svindyra eller bara dyra beroende på om man har recept eller inte. Det är dock inte bra att ta tabletter och tar man för mycket kan det leda till kronisk spännigshuvudvärk. Kronisk betyder i detta sammanhanget "mer än 15 dagar i månaden". Jag märker att jag spänner mig. Jag spänner axlar, nackmuskler och käken. Jag försöker slappna av i dem och köra avslappningsövningar men det är svårt.

Jag har hamnat i en ond cirkel. Att tänka på huvudvärk kan leda till huvudvärk och jag tänker på huvudvärken hela tiden. Jag försöker att inte göra det men sån alla vet så är det svårt att inte tänka på något man inte får tänka på. Du vet, tänk inte på det rosa elefanten.

Aja. Plan för dagen.
Progressiv avslappning tre ggr under arbetadagaen.
Käkavslappningsöving 3ggr.
Magnesium 600mg.
Inget kaffe.. ifall ifall det beror på koffeinabstinens efter en hög dos av koffein under dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0