Skolk

Jag skolkade idag. Det är inget jag är stolt över men det kanske var nödvändigt. Min handledare är ledig idag och jag skolkade hela förmiddagen. Inatt var jag ledsen och upprörd och jag kunde inte sova. Låg i sängen from 22.30 och klockan var runt fyra när jag äntligen somnade. Jag hade inget schemalagt och inga inbokade mötet så jag bestämde mig redan innan jag somnade att åka till praktiken två timmar senare än jag egentligen ska. Det blev tre timmar. Imorse vaknade jag med extrem mensvärk vilket förklarar varför jag var så hängig och omotiverad igårkväll. Igår skulle jag träffa min första Utrednibgspatient men hen dök inte upp och påstår att hen inte visste om att hen hade tid. Redan då kände jag hur motivationen sjönk till att plugga på testerna. Något som så klart inte borde hända eftersom det är sånt som händer. Patienter uteblir hela tiden och jag som psykologkandidant måste ändå plugga och vilja lära mig tester. Jag behöver den extra tiden jag fick till att läsa och plugga på. Men trots det kunde jag inte plugga in något vilket gjorde att jag förstod att hens uteblivande påverkade mig mer än jag ville erkänna. Så dumt men lärorikt.

Uteblivet besök och pms som kombo gjorde mig omotiverad. Nu sitter jag dock på pendeln och är på väg in. Jag hoppas på att ingen frågar.. Allt känns nog bättre imorgon. Jag är i alla fall glad att jag redan igår bestämde mig för att hoppa över förmiddagen. Då känns det mer som ett nödvändigt beslut än ett misslyckande. Jag kommer ändå att klara nästa besök galant. Cause thats how I roll. Nu är jag mest orolig för hur och om jag kommer att kunna somna idag. Får springa en runda i skogen idag så att kroppen blir trött.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0