Homeland, träning, presentjakt och sömn

Har blivit tipsad serien Homeland några gånger och har haft säsong ett nedladdat på datorn väldigt länge men utan att se. Igår natt kunde jag inte somna och tänkte att jag ska sova till en serie så jag satte på Homeland. Big mistake!
 
Så. sjukt. spännande!! Och.bra!! 
 
Efter några "oh, bara ett till, bara ett till" så var klockan morgon och jag sov ungefär en timme innan jag cyklade iväg till stan. Hade tid hos arbetsterapeuten och sen hade jag bestämt träff med en klasskamrat på gymmet så att träningen verkligen skulle bli av. Yey! Är sjukt nöjd med att jag har tränat idag. Ska träna på fredag också tänkte jag.
 
Sedan blev det en shoppingtur på stan. Det var inte riktigt meningen. Jag skulle köpa present till min man eftersom det är alla hjärtans dag när vi är på vår resa. I för sig räcker det med att vi beställer upp lite bubbel och så har vi takterassbubbelbadsbubbelvinsdejt i Mexico och dagen är så jävla romantisk som en alla hjärtans dag någonsin kan kräva. Så egentligen är allahjärtansdagpresent, jag vill bara väldigt gärna ge honom någon liten present på vår bröllopsresa. 
 
Jag hittade istället ett par jeans, en klänning, portabel högtalare till mobil, hänglåg till cykelkorgen så jag slipper bära med mig den när den parkeras och strumpor till mig själv. Nejdå, jag hittade present till honom också. Dels en handfläkt och en tröja. Dessvärre hade tröjan bara 14 dagars öppet köp och han är lite krånglig med att våra lååång men smal så ibland passar M och ibland L och ibland inget av de beroende på hur klädesplagget är sytt. Så tröjan har han redan fått. Den passade. Den passade dessutom perfekt. Skitbra och skitstörigt.. då kunde jag ju gett den på rätt dag. Aja. Vet att han kommer älska den andra presenten, varm och svettigt.. perfekt med en liten söt fläkt då *nöjd*. 
 
Nu är det tvätt, mat och plugg som gäller. Somnar jag inte med pluggat kanske kanske jag kan se ett avsnitt Homeland. Jag somnade i början på avsnitt 9... m.å.s.t.e.s.e.! 
 
Det bästa är dock att inatt kommer jag att sova bra! Träning och sömn går väldigt bra ihop :)


Kommentarer
S

Spara homeland till flygresan också. :) då kommer tiden gå fort. :) första säsongen är bäst. :)

2014-02-04 @ 18:11:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0