2014

Tänkte punkta upp lite saker som händer 2014 som jag ser fram emot och som jag kanske kan drömma mig bort när jag inte vill vara i nuet. 
 
Februari
 
♥ Bröllopsresa, Mexico
Jag åker ÄNTLIGEN iväg på min bröllopsresa! Jag är så jävla förtjänt av den (vet inte ens vad det innebär) och jag längtar som faaaan! Tänker verken plugga eller ha pluggångest en enda sekund på resan. Ska bara njuta, vila, göra saker, chilla, vandra, våga snorkla, vara med min man, åka runt, chilla, läsa bok, sola, bada, göra folk avundsjuka på instagram, äta gott, gå på show,
 
Mars
 
♥ Firande i Malmö
Eventuellt komma ner til Malmö och fira en vän som fyller år (kodat för något annat som håller på att planeras).
 
April
 
♥ Träffa bebis
En vän till mig får barn och jag kommer ner för att hälsa på, ihhh, längtar! Två vänner till och med, även om den andra mer räknas som vän till min kusin. Men ska träffa hens bebis ocksååå!
 
♥ Överasska P med present
Hoppas jag. Måste se till att ha råd. Men det ska jag fan fixa, har velat det länge nu.
 
♥ Framläggning av x-jobb.
Ser dock inte fram emot, vill mest bara bli av med. Men lääääängtar till sekunden efter att det är över. FREEDOME!!!!!
 
Juni
 
♥ Tar examen
OMG OMG OMG!!! Avslutar psykologprogrammet och är färdig psykolog!!!! FIRA!
 
♥ Bröllop!
Min kusin gifter sig och jag ska vara toastmadame. Det är en utmaning för mig. Jag gillar inte att prata inför folk men eftersom jag bestämt mig för att sluta var rädd för saker man inte behöver vara rädd för har jag utmanat mig själv lite och har inte tillåtit mig tveka/vara osäker inför att vara toastmadame heller. Ska bli så kul! Bröllopet kommer att vara legendarsikt vackert med en vacker brud med samma namn som mig. Hon har en legendariskt vacker klänning. Klänningen är ungefär lika fin som min var (faktiskt lite finare, hade jag gift mig igen hade jag velat ha den hon beställt) och min var sjukt jävla fin så ni kan ju bara tänka er hur fin hennes är då..
 
♥ Övernattning i Skrylle
Det är tradition. Varje år övernattar jag och S och alla som vill följa med i skolgen (nja, kan väl inte riktigt räknas som skog) och det är supermys! Grillning och chill och sen övernattning. Kanske följer J med i år? Jag, S och min man A kommer i alla fall. Förhoppningsvis E också. P, D och L kommer förmodligen inte men kanske kanske kan man få med dem till grillningen bara, över dagen. Kanske tar S med sitt barn också? Aja, längtar hur som helst! Notering; sjukt bra att alla mina vänner börjar på olika bokstäver.
 
Juli
 
♥ Fira min man.
 
Augusti
 
♥ Bröllop.
En annan kusin gifter sig. I Göteborg denna gång. Jag vet inte ens om jag är bjuden eller om han ska ha någon litet. Så det är inte säkert. Men förhoppningsvis. 
 
September
 
Mottaga en glädjande nyhet!
Något kommer att hända. Jag vet inte vad men en god nyhet kommer att ske. Jag har läst eller hört det från flera olika håll så då måste det ju vara sant. Bland annat min kusins pappa som är en sån som spår och känner på sig saker och också i olika horoskop (som jag inte tror på men när alla säger samma sak så undrar man ju). Jag tror det är antingen a) jag får anställning som PTP-psykolog eller b) jag blir gravid. Jag blir också väldigt glad om det är c) min man blir anställd som PTP-psykolog eller d) vi får ett ja till en sökt lägenhet som är sjukt fin OCH som vi har råd med. Aja.. återstår att se. 
 
 
 Hmm. Ja.. Det är det jag vet hittills. Där emellan ska jag försöka hinna och ha råd till en visit till Stockholm, eventuellt en weekend-resa med maken, kanske en enveckasstripp till hemlandet, umgås massa med Malmövännerna, vara i Malmö, bli anställd någonstans eller åtminstone gå på någon arbetsintervju och öva lite. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0