Dålig

Jag är besviken på mig själv. Av samma anledningar som jag alltid är. Jag gör inte det jag ska. Jag går inte upp på morgonen för att jobba med tentan, jag möter inte upp klasskompisarna för att plugga ihop, jag går inte och lägger mig när jag tänkt att jag ska gå och lägga mig om "tio minuter - en kvart", jag läser inte bok när jag bestämt mig för det, jag gör inte det jag ska. Jag kommer inte igång. 
 
Istället slösar jag tid på skit i ångestreglerande syfte och får ännu mer ångest. En idiotisk cirkel. Jag känner mig dålig för att jag är försenad, jag har ångest över att jag kommer att bli sen oavsett, jag sätter igång ett spel på mobilen eller bläddrar i e-tidningar och tiden går och går och jag blir ännu mer försenad. För att sedan bli arg på mig själv. Vilket gör att jag vill slösa ännu mer tid för att jag ändå är så jävla dum i huvudet.
 
Jag vet att jag också är bra. Men när jag är arg på mig själv så är allt bara skit. Jag vill typ säga upp vänskapen med de få vänner jag har här uppe bara för att jag inte vill göra dem mer besvikna. Jag vill inte bestämma tider vi ska plugga ihop för jag vet att jag ändå misslyckas med att komma upp på morgnarna. Eftersom jag inte sover på kvällarna. Jag antar att jag också drar ut på det ännu mer när jag vet att pluggkompisarna inte sitter själva och att de ändå har varandra. Bara det är ju dumt. Jag känner mig så dålig just nu. Dålig på att vara student, dålig på att vara kompis, dålig på att vara pluggkompis. Bara allmänt dålig. 
 
Måste komma på ett sätt att bli bättre. Måste hitta något som fungerar för mig gällande att komma igång på morgonen. Måste kunna vakna annars kommer jag aldrig kunna ha ett jobb. Kanske ska tänka mig upp? Typ vakna och bara skrika VAKNA i huvudet på mig själv. Eller typ tänka "vilken strålande dag, går jag upp nu så kan jag hinna detta och detta" och vid förseningar tänka "går jag upp nu är jag bara tjugo minuter sen" istället för "jag är dålig, jag är ändå sen, jag vill inte vakna, vill inte finnas idag.. suck.." och sen somna om/slösa tid.
 
Tips på bra meningar att tänka? Eller bra ord att skrika i huvudet?


Kommentarer
J

Tips på lsning: shttp://vardagochtankar.blogg.se/2013/november/ett-erkannande.html

2014-01-12 @ 15:09:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0