Resa

Bästa resminne... 
Hmm, har flera st. Antingen svamptrippen i Amsterdam, utestället i Berlin (eller nej förresten, M störde mig då.. suck) eller Osaka, Japan. Som helhet i resa måse jag nog säga Japan. Det var häftigt hur alltid var annorlunda och det mesta var riktigt fett. T.ex. hur man kunde vända riktning på sätena i tunnelbanan på en sek så att man alltid åkte i rätt rikting eller kunde sitta fyra pers mittemot varandra. Eller hur alla kollektivt delar på paraply genom att ta tag i ett från ett paraplyställ i en trappuppgång eller ett köpcentrum för att sedan lämna det i ett annat paraplyställ för nästa person. Eller den staden där rådjur gick omkring fritt och det var rökfritt i hela staden utom vid särskila "rökhållplater" lite här och där. Eller att toaletterna på offentlifga platser var superavvancerade mest extra finesser som en rumpsköljare, radio och spolljud (?!). Eller hur folket dansade mot en dj när de var på vanliga uteklubbar som om dj hade ett uppträdande. Eller hur de var känt att man inte får ge dricks för att det är en "förolämpning" men istället tar de betalt för exakt ALLT på vissa restauranger/barer (typ för tiden man satt där eller för kareokesånger trots att det var de själva som trycte in miccen i handen på en". Eller hur.. ja. massa saker. Riktigt coolt.

Värsta resminne... 
Ännu svårare att svara på. Ingen resa har varit dålig liksom. Men en resa som jag åkte med ett gäng vänner med kan nog klassas som den värsta resan. Bl.a. blev min vän rånad, vi blev nästan alla magsjuka någon gång under redan, jag fick bo med ett störobjekt, en tupp gal högt som satan precis utanför fönstret i typ en timme varje jävla fucking morgon och jag och min vän blev blåsta på pengar. Så jävla surt. Men vi hade roligt också så allt var ju inte genomdåligt. 
 
Favoritresmål...  
Jag vill helst resa till nya ställen varje gång för jag vill se hela världen. Men jag vill också gärna åka tillbaka till Osaka, New York och Berlin. Måste dock svara Amsterdam eftersom det nog är det resmål jag flest ggr återkommit till. Amsterdam ♥.

Det packar jag alltid ner i resväskan... 
Plattång, mobilladdare, klänning/ar. 
Åker jag lite längre (antingen stäcka eller i tid) så har jag också alltid minst böcker. 
 
Jag är dock sjukt jävla bra på att glömma tandborsten. Det är så svårt. Jag packar inte ner den för att jag vet att jag ska använda den innan jag går hemifrån och när jag använder den på morgonen vill jag vänta en stund innan jag packar ner den eftersom den är blöt. Men efter att jag fixat mig, klätt på mig, tar ytterkläder och skor på mig så går jag ifrån tandborsten. Gaaah! Så många tandborstar jag köpt på vägen.

Det första jag gör på hotellrummet...  
Känner på sängen, tittar i badrummet, ringer hem och säger att jag är framme, kollar om det finns wifi. Behöver inte nödvändigtvis vara i den ordningen.

Restipset... 
- Åk med antingen S eller A. Både S och A är sjukt bra att resa med och har bra lokalsinne. 
- Våga gå omkring och upptäck staden, man hittar alltid tillbaka och kan i värsta fall ta en taxi. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0