CV-ångest gånger 48686616

Åh det är så mycket ångest!! Jag har äntligen satt mig ner för att skriva CV. Idag ska jag ta tjuren i hornen (?) och få det gjort. Men det är så mycket ångest. Dels för att "alla andra" har så mycket bättre erfarenhet och har arbetat och bla bla och dels för att jag måste söka jobb och det har jag aldrig gjort innan. Jag har haft jobb men jag har aldrig behövt söka jobb och jag har aldrig varit på en arbetsintervju och jag vet i fan hur man hävdar sig själv och får sig att framstå som bra.
 
Mitt största problem just nu är följande:
Jag vill bara ta med Psykologprogrammt under utbildning men folk säger att jag ska ta med gymnasieprogrammet också. Jag tänker att det inte behövs men alla säger att man har med det för att man bara har det. 
 
Ångest nr 1: Jag gick ut utan fullständiga betyg i gymnasiet, jag vill inte ha med det. Då alla säger att det inte spelar någon roll för det kollar man inte upp så kommer nästa problem. Tar jag med gymnasiet måste jag ta med folkhögskola och då måste jag ta med basåret som jag läste Örebro. Gör jag det är det tydligt att jag inte klarade gymnasiet och att jag inte klarade den linje jag läste eftersom basåret bestod av samma ämnen som de jag "redan läst". Alltså; hade jag haft dåliga betyg men fullständigt hade det räckt med folkhögskola och hade jag haft bra betyg men saknar några ämnen hade det räckt med basår.. men nu fick jag varken bra betyg eller klarade alla ämnen. Ångest!
 
Ångst nr 2: Ett alternativ är att ta med Gymnasieutbildning men inte skriva med folkhögskola eller basåret. Men då har jag plötsligt luckor på två och ett halv år.. 
 
Ångest nr 3: Luckorna lär synas oavsett eftersom då kommer jag skriva med vilka jobb och extra knäck jag haft och jag jobbade bara ett år av ett och ett halv på folkhögskola och inget alls under basåret. Vilket innebär luckor med några extrajobb bara. 
 
Ah.
Hur gör jag? 
Kan man inte bara skriva:
 
"Hej!
 
Den här arbetsplatsen är perfekt för mig och jag är perfekt för er. Ring mig, ni kommer inte att ångra er. Jag är en arbetssam, nyfiken och social kollega som vill företagets bästa men jag gör mig bäst irl. Så ring mig bara och bestäm en träff.
 
Vänliga hälsningar
er framtida anställd"


Kommentarer
Tettis

du är så fin och bra
det kommer gå jättebra
människor
de där dryga små barnen som vallats från dagis till privatskola till universitetet och sen kommer ut och inte vet nånting
du har kämpat
var stolt över den du är
din resa
fuckem
lets go rule the world

2014-07-13 @ 17:14:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vardagochtankar.blogg.se

Personligt, vardag, frustrationsutbrott och lite ADHD.

RSS 2.0